Montferland is een gemeente in Gelderland vlak bij de Duitse grens. Voor de minor Brand Management werd ik in een groep van 5 aan het werk gezet om Montferland als logistieke hotspot te positioneren en te branden. Om dit te doen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan naar andere logistieke hotspots en hoe zij zich positioneren. Daarnaast is er ook onderzoek gedaan naar wat Montferland uniek maakt. Daarbij kwamen we tot de conclusie dat Montferland vooral ook een hele fijne plek is om te wonen. Nieuwe en oude bedrijven die opzoek zijn naar een nieuwe vestigingsplek vinden de woonomstandigheden van hun werknemers ook heel erg belangrijk naast de standaard logistieke vereisten. Daarom hebben we besloten om ons voor de positionering daarop te focussen. Dit was een uniek aspect waar andere logistieke hotspots zich niet op richten. Oftewel een logistic home.
Wij zijn Montferland.
Wij zijn Montferland, een prachtige groene plek om te wonen, te werken en te leven. Hier vind je alles wat met logistiek te maken heeft. Of je nou op zoek bent naar een trimodaal stelsel, een goede ligging op een steenworp afstand van de Duitse grens. of werknemers met een gezond arbeidsmoraal. Wij hebben het allemaal. Maar wij hebben meer te bieden; in onze prachtige omgeving met onze jne sfeer kun je echt gelukkig worden. In Montferland voelt iedereen zich thuis. Kortom, wat je ook doet, in Montferland zit je goed!
De uiteindelijke uitkomst is een merkboek over Montferland als logistieke hotspot. Hier moest de positionering en de look en feel goed naar voren komen. Mijn aandeel in deze groep was grotendeels concepting, positionering maar ook het design van het merkboek. Het merkboek en het merkadvies zijn 7,8 en een 8,4.
Dit werk heb ik gemaakt toen ik de minor Brand management aan de hogeschool van Arnhem en Nijmegen.